Öğretme Sanatı Eğitimi

öğretme sanatı eğitimi
Eğitim Süresi
87 Saat
Eğitim Günleri
Hafta içi - Hafta sonu
Eğitim Yeri
Online Eğitim
Eğitimin Amacı

Öğretme sanatı eğitim programının temel amacı hali hazırda eğitim veren, eğitmen vermek isteyen, mesleki veya eğitim sürecinin içinde öğretmenlik rolü üstlenecek olan eğitmen adaylarına bilgi, beceri ve bakış açıları kazandırmaktır. Katılımcılar hem eğiticilikle alakalı ve hem de eğitim yöntemleri ile ilgili temel kavram ve ilkeleri öğrenebileceklerdir. Bu şekilde katılımcıların eğitici niteliklerinde artış olması hedeflenmektedir.

Bu eğitimde katılımcılar, yetişkin eğitiminin esaslarını öğrenecek ve yetişkin eğitiminin tüm kriterlerini temellendirebilecek. Bu program sayesinde eğitici adayları eğitim ihtiyacı analizi kavramıyla tanışacak ve etkin bir eğitim sürecinin nasıl yönetilebileceği hakkında fikir sahibi olacak. Programı başarıyla tamamlayan katılımcılar aynı zamanda eğitim sunumunda nelere dikkat etmesi gerektiğinin farkına varabilecek, zor katılımcılarla başa çıkma konusunda bilgi sahibi olacak. Eğiticinin eğitimi programının son ürünü olarak katılımcılar, bütünüyle eğitim dizaynı ve eğitmenlik hakkında derinlemesine literatür bilgisine uygulamaya dönük olarak kavuşmuş olacaktır.

Kimler Katılabilir
  • Eğitim verme ve topluluk önünde sunum yapma becerilerini geliştirmek isteyenler,
  • Eğitmenlik ve sunum becerilerini geliştirmek isteyen her düzeydeki profesyoneller,
  • Kariyerine yatırım yapmak isteyenler,
  • Değişimlere ayak uydurmak isteyen, yeniliğe ve gelişime açık eğitimciler,
  • İş Sağlığı ve Güvenliği sertifika programlarında eğitici olmak isteyenler,
  • İSG mevzuatına göre "Eğiticinin Eğitimi" sertifikasına sahip olmak isteyenler,
  • Çalıştığı kurumdaki pozisyonundan dolayı eğitim vermek durumunda olanlar,
  • Görev yaptığı kurumda hizmet içi eğitmen olmak isteyenler,
  • Kurumlarında insan kaynakları, eğitim ve gelişim birimlerinde görev yapanlar.
  • Başta eğitim fakülteleri öğrencileri olmak üzere kendini geliştirmek isteyen tüm öğrenciler,
  • Öğretmenler,
  • Gelişime ve yeni bilgiye açık olan herkes.
  • Eğitmenler ve İş hayatında profesyonelleşmek isteyen herkes katılabilir.
  1. BÖLÜM: ÖĞRETMEYİ ÖĞRENELİM
    1. Öğretmeye hazırlık- öğrencinin zihin tarlasının analizi
      1. 5 parmak modeli (10:40)
      2. Öğrencinin temsil sisteminin keşfi (öğrenme konisi- Roz Townsend) (07:25)
      3. Temsil sistemlerinin yorumlanması (22:10)
      4. Gözle erişim ipuçları (10:24)
      5. Kişilik yapısına göre keşif (Disc) (26:59)
      6. Kapasite kullanım miktarına göre keşfi (09:39)
        1. Tam
        2. Atıl
        3. Hayali
      7. Zihinsel kıvraklık seviyesine göre keşfi (08:35)
        1. Mor (03:33)
        2. Mavi (01:47)
        3. Yeşil (01:50)
        4. Turuncu (02:10)
        5. Kırmızı (02:21)
        6. Testler (19:30)
        7. Testlerin Yorumlaması (11:25)
      8. Bölüm değerlendirme videosu (05:47)
    2. Öğrenme nasıl gerçekleşir? (07:58)
      1. Öğrenmenin basamakları (10:24)
      2. Öğrenme hafıza ilişkisi (07:01)
      3. Sistematik tekrar (09:34)
      4. 360 derece öğrenme modeli (19:24)
      5. Bölüm değerlendirme videosu (04:39)
  2. BÖLÜM: ÖĞRENCİDE İZ BIRAKAN SUNUM YAPMAK
    1. Sunum becerisi (05:44)
      1. 3K (06:10)
      2. Sunum 4 açıdan analizi (12:52)
      3. Sunumda dikkat edilecek 4 nokta (06:40)
      4. Sunumun 3 adımı (11:45)
      5. Powerpoint hazırlama incelikleri (32:41)
      6. Sahne planlaması (16:39)
        1. Sahne
        2. Pratik uygulama
      7. İyi sunumun 3 şartı (08:58)
      8. Bölüm değerlendirme videosu (02:45)
    2. İçerik becerisi (12:37)
      1. 5N 1K (08:05)
      2. İkna ve denge kurma oranı (Aristo) (08:02)
      3. İletişim ve dil (07:12)
      4. Algı katmanları (08:06)
      5. Format tekniği (09:38)
      6. 3 basit hikaye (12:40)
      7. Bilmek- yapmak- yapabilmek (10:55)
      8. Bölüm değerlendirme videosu (05:06)
    3. Çekim becerisi
      1. Genel bakış- 2 video arasındaki 10 fark (08:53)
      2. Işık ve ses (05:57)
    4. Görüntü – çekim planı ve 3’ler kuralı (08:39)
    5. Bölüm değerlendirme videosu (02:47)
    6. Öğrencileri tanıma tekniklerimizi hatırla. (11:04)- Hedef konuyu ve içeriği planlayalım.
    7. Sunum programımızı ve yöntemimizi seçelim. (04:51)
      1. Sunum içerik haritamızı oluşturalım (format)- Sunum metnimizi yazalım.
    8. Sunumumuzu hazırlayalım (20:19)
    9. Prova yapalım. (07:43)
    10. Kayıt yaparak hatalarımıza bakalım. (yukarıdakinin içinde)
    11. Düzeltmeler yapalım ve sunuma son halini verelim. (05:20)
    12. Görev verme- test hazırlama (05:08)
  3. BÖLÜM: KAYNAK ÖNERİLERİ
    1. Dil ve iletişim becerilerinize katkı sağlayacak kaynaklar (05:46)
    2. Eğitmenlik için ufkunuzu açacak kaynaklar (02:44)
    3. Sunum becerinize katkı sağlayacak kaynaklar (02:39)
    4. Hikaye oluşturma becerinize katkı sağlayacak kaynaklar (03:39)